کارایی بازاریابی محتوا

کارایی بازاریابی محتوا

آلا

بازاریابان اینترنتی توجه کنند! بهترین رویه‌های بهینه سازی موتور جستجو یا SEO دیروز لزوماً بهترین رویه‌های امروز نیستند. با فضای اینترنتی که بطور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزانه است، رقابت، به سمت تولید بهترین محتوای تحت وبی حرکت کرده است که افراد آن را مفید و یا سرگرم کننده می‌یابند. محتوای با کیفیت جهتی است که توسط گوگل از آغاز پایه‌گذاری شده است. با نگاه به تغییرات پیش‌رونده در الگوریتم گوگل، می‌توانید نتیجه بگیرید که این غول موتور جستجو در مورد نبود محتوای بی ارزش در فضای وب جدی است. افرادی که به اینترنت برای کسب اطلاع و سرگرمی تکیه می‌کنند هم این را نمی‌خواهند.

شفافیت: اولویت جدید

تأثیر فراگیرنده رسانه‌های اجتماعی و نفوذ محتوای وب موجب شده است تا مشتریان آنلاین در مورد محتوایی که مصرف می‌کنند بیناتر و فهمیده‌تر باشند. با مقادیر عظیمی از اطلاعات و انتخاب‌ها که برای آنان در اینترنت فراهم است، مشتریان در مورد باور هر چیزی که بصورت آنلاین می‌خوانند یا می‌بینند شکاک‌تر شده‌اند. در عصر جدید واقعیت مجازی، داده‌های بزرگ و اطلاعات تحت وب، شفافیت در درجه اول اهمیت قرار دارد. بازاریابی محتوا باید بر روی ایجاد اعتمادی که به روابط پایدار بلند مدت منجر می‌شود تمرکز کند، که این امر نهایتاً و بطور آرمانی به مبادلات بیشتر منجر خواهد شد. البته، گفتنی است که اگر می‌خواهید که مشتریانتان به شما اعتماد کنند، باید از عهده قول‌هایی که داده‌اید برآمده و محصولات خوبی را عرضه نمایید.
امروزه کسب و کارها اهمیت بازاریابی محتوا را درک کرده‌اند. تحقیق جدیدی از مؤسسه مشاوره الکترونیکی* (2013) تأیید می‌کند که این حوزه اولین و بهترین جایگاه را در ذهن بازاریابان دیجیتال دارد- 39 درصد از بازاریابان پاسخ دهنده عنوان کردند که بازاریابی محتوای کنترل شده اولویت پیشتاز را در سازمان‌هایشان دارد. این عدد افزایش 10 درصدی را نسبت به تحقیق سال گذشته نشان می‌دهد. اولویت‌های برتر عبارتنداز: بهینه سازی نرخ تبدیل (همراه با بازاریابی محتوا بالاتر از 34 درصد از سال 2012) و مشارکت رسانه‌های اجتماعی (38 درصد). این تحقیق همچنین کاهشی را در حوزه‌های زیر نشان می‌دهد:

  • بیهنه‌سازی محتوا (از 34% به 31%)،
  • بازاریابی ویروسی/ایجاد برند (از 32% به 26%)،
  • بازاریابی ویدئویی (از 21% به 9%) و
  • تجزیه و تحلیل رسانه¬های اجتماعی (از 19% به 9%).

رسانه‌های اجتماعی: یک ابزار حیاتی

پس، چطور کسب و کارها این نوع از باز بودن و صداقت را در فضای مجازی بدست می‌آورند؟ اولین ابزار برای درگیر کردن مشتریان، بدون شک رسانه‌های اجتماعی است. با میلیونها مشترک فیس بوک، توییتر، پینترست، یوتوب، تامبلر و سایر رسانه‌های اجتماعی، پروفایل رسانه‌های اجتماعی یکی از سریعترین روش‌ها برای شناختن مخاطبان هدف شماست.
چه چیزی آنها را علاقه‌مند می‌کند؟ آنها می‌خواهند چه کاری انجام شود؟ نقدهای آنها چیست؟ پروفایل رسانه‌های اجتماعی همچنین یکی از راه‌هایی است که افراد از طریق آن در مورد یکدیگر قضاوت می‌کنند. پست‌ها و تصاویر به دقت فیلتر شده در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تصویر یک شخص یا سازمان را حداقل بصورت انلاین ساخته یا حتی ویران کنند. بنابراین، این توان به کسب و کارها داده شده است که بدانند چگونه قدرت رسانه‌های اجتماعی را اداره کنند. اینکار شامل انتخاب ابزارهای رسانه اجتماعی شما، زمانبندی مناسب پست‌ها، گوش دادن به آنچیزی که مشتریان می‌گویند و درگیر کردن مخاطب هدف در مکالماتی که ممکن است به روابط بلند مدت ختم شوند، است.
البته، شبکه‌های اجتماعی، گرچه مهم هستند، اما تنها ابزارها برای درگیر کردن مخاطبان شما نیستند. برای نمونه خدمات تلفنی رینگ سنترال ، از ابزارهایی مانند از ایمیل‌ها، فرم‌های بازخورد و وبینارها به منظور در تماس بودن با شرکایش بهره می‌برد.

محتوای با کیفیت: قلب بازاریابی محتوا

در مرکز بازایابی محتوا، محتوای با کیفیت است. رسانه‌های اجتماعی مانند لباسی است که افراد را به خود جذب می‌کند. اما این محتوا است که افراد را به سوی خود می‌کشد و باعث می‌شود که باز هم برگردند. بنابراین، پرداخت برای محتوای باکیفیت یک سرمایه‌گذاری خردمندانه است. هرگز در پرداخت دستمزد به نویسندگان خود برای اینکار کم کاری نکنید. امروزه نویسندگان محتوا به نظر می‌رسد که ارزان باشند، اما آنهایی که می‌توانند محتوای با کیفیت تولید کنند دارای کلاس ویژه‌ای برای خود هستند. وقتی اینچنین افرادی را پیدا کردید، خست به خرج ندهید، زیرا آنها باید ارزش خود را بدانند.
بازاریابی محتوا تمرکز جدید بازاریابی دیجیتال به دلایل عملی است. جزء حیاتی بازاریابی محتوا ، محتوای با کیفیتی است که از طریق ابزارهای درست و در زمان درست تحویل داده می‌شود.

برچسب ها  :

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است